diumenge, 12 de març del 2017

Punts de puntesII


Aquest punt és molt entranyable per a mí.
És tracta d'un punt cassolà fet pel grup de puntaires del "meu poble". La Granadella, a Les Garrigues. El poble amb el millor oli del món.
Jo dic el meu poble i no és del tot veritat, Fa quasi 20 anys hi varem comprar la caseta dels avis del meu home, en LLuís, Em va agradar tant, que jo, que sóc urbanita al cent per cent i sempre havia envejat les persones que tenien poble (les grans ciutats són de tothom, però el pobles no),  Vaig decidir adoptar-lo, Tanmateix el poble em va adoptar a mí. Hi ha una dita per les terres de Ponent que diu "Si vas a la Granadella, posa un pa a la cistella".  Fals, rotundament i absolutament fals. Deu ser l'enveja vers un poble que ho té tot, fins i tot una catedral.
Gràcies a  aquest caràcter acollidor i hospitalari, des de que sóc puntaire he pogut participar a les trobades de puntaires que es fan dins del marc del Festival de Música Tradicional (tercer diumenge d'agost).
El meu agraïment més sincer al grup de puntaires, a tot el poble de La Granadella i dos records molt especials, un per a la Dolors Gibert,de cal Quico, sense ella tot no hauria estat tan fàcil; l'altre per a la Consuelo que, malaudarament, ja no esta entre nosaltres.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada