dimarts, 2 de maig del 2017

Més MNAC


A la botiga del Mnac no vaig poder estar-m'hi d'adquirir altres punts.

No vaig dubtar en triar-ne aquest i em sembla que no cal argumentar la tria:


En aquest cas trobo imprescindible el duo, perquè en el punt no s'aprecia del tot allò que trepitja el peu calçat amb espardenya. Trobem aquesta fotografia  a l'exposició "Insurrreccions" és de Pere Català Pic.

El títol és "Aixafem el feixisme", de l'any 1936 (para los que leéis este blog fuera de Catalunya, algo así como "Aplastemos el fascismo", literal sería chafemos).






La música pertany a una cançó, un vals que cantà Dolores del Río a la pel.lícula Ramona de l'any 1928. La lletra que no sé de qui és exhorta a les dones a participar i implicar-se en la lluita fraticida a la qual ens va abocar l'innombrable.

En aquesta fotografia veiem a Dolores del Río amb Frida Khalo i el  marit d'aquesta.


El següent punt triat ens mostra aquesta obra de Picasso que va poder ser vista al Mnac fins fa poc a l'exposició Picasso- Romànic, en la qual s'establia un paral.lelisme entre algunes obres del fons del Museu i les del pintor malagueny. Aquesta peça de ceràmica pertany al Picasso de París.Té com a títol Gazelle de four decorée d'un buste d'homme au tricot rayé, de 1950.




I no m'hi vaig poder estar de comprar aquest magnífic punt.

Laboratori de la Galette,1891
És una de les obres que més m'agraden de Rusiñol. 
A més sembla feta expressament per poder extreure'n un bon punt de llibre.
Pertany al fons del Museu. El contrast entre l'interior i l'exterior ens dóna molta informàció, no és un simple contrallum.
L'oli que podem contemplar a les sales del Mnac és aquest:






2 comentaris:

  1. Preciosa esa obra de Rusiñol, que no conocía. Como dices, contraste entre interior, exterior cubierto y exterior con luz, en gradación hacia la distancia. Queda de maravilla en el marcapáginas.

    Un abrazo.

    ResponElimina
  2. Siempre me ha gustado esa obra, la recuerdo aún en la antigua sede del museo de arte moderno que estaba en el edificio que actualmente alberga el Parlament de Catalunya en el Parc de la Ciutadella. Siempre le dedicaba más tiempo que a las demás.

    ResponElimina