dimarts, 13 de juny del 2017

Dia Internacional dels Arxius

Fa pocs dies, llegint una entrada de Goretti em vaig assabentar que el dia 9 de juny és el dia internacional dels arxius.
Aprofito per felicitar-la pel seu 500 cumplentradas o aniversaripost.
Divendres 9 vaig presentar-me al Arxiu Històric de la Ciutat per visitar-lo, havia llegit que feien portes obertes. Em vaig avançar. Les portes obertes eren  dissabte!
De tota manera vaig gaudir del meravellós pati i d'una petita expossició sobre els cent anys de l'Arxiu.












De tota manera, hi ha tot un seguit d'actes al llarg de la setmana.
No tinc punts de l'Arxiu històric de Barcelona.
Penjaré uns de Montserrat que s'adiuen molt:




Una curiositat:
Aquesta bústia va ser disenyada per Lluís Domènech i Muntaner. Diuen que acariciar la  closca de la tortuga dóna bona sort.

Remenant la web de l'arxiu he trobat un apartat interessantíssim per a tots aquells que estiguin interessats en la història de la ciutat: (cliqueu damunt les lletres taronges) i no us perdeu la pel.licula.

ARXIU HISTÒRIC DE LA CIUTAT DE BARCELONA

Els «Quarterons Garriga i Roca»

BARCELONA, DARRERA MIRADA

Una ciutat de mitjan segle XIX a punt de canviar per sempre


2 comentaris: