dilluns, 19 de juny del 2017

Joan Amades

Quan jo tenía vint-i-quatre anys em vaig comprar el "Costumari" d'en Joan Amades i també les "Històries i llegendes de Barcelona. Passejada pels carrers de ciutat vella." Era estiu i em vaig llegir els set volums. Vaig quedar meravellada de la capacitat d'aquest home per dur a terme tanta  feina. Les dues obres són una part de tot el que va arribar a recollir, explicar, arxivar, escriure, investigar, col.leccionar...
Quan alguna vegada he assistit a una passejada temàtica per ciutat vella en grup, sempre penso que sense en Joan Amades les persones que  fan de guia no ho tindrien tan fàcil. Explicar els racons i raconets de l' itinerari amb l'ajut del mestre Amades és molt més amè i emocionant que només recitar dates, noms d'aquitectes, reis, governadors, batlles. etc
Per exemple en el recorregut del call jueu de Barcelona




La casa de Yusef Bonhiac és la seu del centre d'interpretació del Call, doncs Joan Amades ens relata una llegenda sobre ella. La podeu conéixer llegint aquest post

Fins i tot se n'ha editat un conte amb la llegenda.





L'associació cultural Joan Amades va publicar fa  temps uns punts molt interessants:





Es tracta d'una col.lecció de vint punts que recullen diferents ex-libris de l'afamat folfklorista.
A mi m'agraden força. 
Hi ha un pdf al  web de l'associació amb material molt interessant de l'exposició "El Quixot dels Ignorants"







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada