diumenge, 18 de juny del 2017

Los Beatos









La primera vegada que vaig  anar a Potes (comarca de la Liébana, Cantabria) tenia vint-i-pocs anys. Em va encantar i una de les coses que més em va agradar va ser descubrir les pintures dels Beatos.
El primer Beato, sembla ser, es va produir al monestir de Santo Toribio, molt a prop de Potes.Va ser tot un best seller de l'època medieval ja que van fer-se moltes còpies, a mà, naturalment, en altres monestirs.

Segons Umberto  Eco, l'art romànic és la traducció en pedra de las il.lustracions dels Beatos.

Tinc un llibre "Los Beatos" editat al 1986 per la Biblioteca Nacional que en el seu moment em va resultar molt clarificador. Tinc postals i posters. Però no tenia ni un punt de llibre sobre el tema. 
Ara sí. Gràcies Enrique










Com a prova de l'estima que li tinc als Beatus a continuació dues fotos del passadís de casa meva on hi ha tres làmines emmarcades des de fa vint-i-set anys.










1 comentari:

  1. Gracias a ti, Roser. Muy bonita entrada. Como te dije, parece que los beatos te estaban predestinados.
    Un abrazo

    ResponElimina